vart tar den vägen?

Ja, så var det måndag igen! Eller nu är det Tisdag. Det känns som att dagarna bara flyger förbi ibland.
Känslan av att veta att det snart är ett helt år sedan jag tog studenten gör mig yr. Ett helt år har gått! Vart försvann tiden liksom? Jag vill också stå där på flaket igen, överlycklig med min vita mössa på huvudet och skrika för fulla muggar, känna att ingenting kan hindra mig just då!

I fredags fyllde jag som sagt år, 20 år, och nej jag har inte besökt systemet ännu för er som undrar, Jag åkte istället in till Kungsbacka och mötte upp jessie på Kungsmässan. Vi hade egentligen bara tänkt äta tårta och mysa men det blev så att vi bestämde oss för att äta lunch innan också. Eftersom jag var fantastikt sugen på sushi så gav jessie med sig att för första gången i sitt liv testa det. Hon blev väl inte direkt stormförtjust i det och ni ska få se på bilder när jag får  dom av henne, vad tror du jessie, kan du klara att lova att skicka dom inom en månad i alla fall?
Kvällen fortsatte, eller eftermiddagen, jag fick gå med min bror och handla presenter till mig. jag plockade på mig grejer och han betalade. Önskade att jag alltid hade det så bra! :D
Snabbt hem igen för att på 15minuter hinna byta om och göra mig iordning för kvällen firande. Åkte och bowlade med familjen i Göteborg och efter det mötte vi upp Marcus och spöket på avenyn för att äta en helt fantastiskt god och trevlig middag på Joe farrellis. Efter middagen mötte ytterliggare vänner upp oss och min familj lämnade. Vi åkte till Strike & co där vi bowlade och drack goda drinkar. Marcus bjöd ;) fast hans drinkar var inte goda då han envisades med att bestämma vad jag skulle dricka eftersom han betalade och såklart satsade han på att få mig så full som möjligt. Undra om han hade en baktanke med det? Jag syftar på bowlingen. Jag var i vilket fall grym även att jag såg lite vingligt.
På vägen hem stannade vi och åt nattamat. Och väl hemma kröp vi direkt ner i sängen. kvällen kunde inte avslutas bättre. Min första dag som 20-åring hade varit perfekt, full fart hela dagen!
Jag fick förresten en helt underbar present av min familj, en shoppingresa till London med Mamma. Bara vi två! Tänk vad roligt och mysigt vi ska ha. Och vad vi ska shoppa!

Lördag kan sammanfattas som att jag gick upp vid 10 åkte med Marcus och Alle till deras samling då jag lämnade dom och åkte till jobbet och var sedan hemma från jobbet halv två på natten och då var det bara dags att hoppa i kojs och ladda inför söndagens work.

Söndag, först jobba jobba jobba... sedan en riktig mys-söndag med marcus. Vi låg i sängen och kollade film, åt chips och drack cola ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0